sedih ...mati depan mata beb...

| | Sabtu, 10 Oktober 2009

In memory 1.oct.2009

Sebelum aku ke tempat keja...aku sempat bagi makan ..minum dia, peluk dia ...tapi pelik bila aku peluk elok jer dia tak meronta-ronta...selalu bila aku peluk kemain dia meronta-ronta.munkin dia dah jinak sangat kot dlm pikiran aku...seblum pulang tempat keja pulak aku asik terbayang jer rabbit nie....tak sabar2 nak pulang sbb nak kasi dia kuar dr cage nak bagi dia rasa freedom.bila sampai jer rumah...first sekali aku akan check rabbit2 aku...tapi time tak aku terus jer ke cage rabbit nie sbb nak kuar kan dia...bila dah lepas kan dlm rumah pekara pelik aku lihat dia melompat setinggi tinggi ...cam sesuatu tak kena..pelik...bila dah aku pelik aku peluk dia tapi dia tercungap-cungap...cam org sesak nafas...terus aku letak balik dalam cage..supaya dia blih releks..tapi tak.....dia meronta-ronta dan menjerit-jerit cam mintak bantuan...tapi tak dapat nak diselamatkan...cepat time tu belaku..yg sedih tu dia mati depan mata aku...termenung di buatnya...kenapa yek...salah aku ker...tapi aku redha apa yg belaku..munkin allah nak uji kesabaran aku..sebelum nie tu jer yg pelik...makan minum dan najis rabbit nie ok jer...sebelum mati...kalau dia mkn minum kurang dan cirit birit murung kita dah tahu munkin ada yg tak kena cepat2 gie jumpa veterina...kan bagus semua binatang blih cakap cam mana manusia becakap..tapi mustahil....ia tak akan belaku.


tingal kenangan..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan